Kasa fiskalna – jak postępować aby nie utracić prawa do ulgi za zakupioną kasę.
Ulga w wysokości 90% wartości zakupionej kasy nie więcej niż 700 zł przysługuje tylko tym przedsiębiorcą, którzy po raz pierwszy zakupują kasę. Aby nie utracić prawa do ulgi za zakupioną kasę należy:
- posiadać dowód zapłaty całej należności za kasę rejestrującą oraz fakturę VAT wystawioną na firmę,
- złożyć w urzędzie skarbowym przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania pisemne zgłoszenie o liczbie kas rejestrujących i miejscu ich używania,
- rozpocząć ewidencjonowanie nie później niż w obowiązujących terminach.
Należy dokonać fiskalizacji kasy i w terminie 7 dni, dokonać jej zgłoszenia do urzędu skarbowego. Fiskalizację może wykonać tylko uprawniony serwisant, posiadający ważne uprawnienia na dany model kasy i zgłoszony do Urzędu Skarbowego (przeważnie są to osoby z firm sprzedających kasy fiskalne).
Urząd Skarbowy nadaje numer, który przesyła podatnikowi aby umieścił go w widocznym miejscu na kasie.
Po ufiskalnieniu urządzenia należy:
- sprawdzać poprawność zaprogramowanych nazw towarów i ich przyporządkowanie do stawek VAT,
- co 24 miesiące wzywać serwis na przegląd techniczny,
- zgłaszać do serwisu każdą nieprawidłowość w działaniu kasy książkę serwisową przechowywać wraz z kasą.
W przypadku zagubienia książki serwisowej zgłosić ten fakt do US i wystąpić do serwisu o wystawienie duplikatu.